Your horse can only be as brave as you are.

2012-06-03 ♥ 17:35:14 Ottilia
Över till den bruna hästen, Ottilia.
Kan börja med att berätta att hon idag fyller 10 år, alltså börjar hon komma in i sina bästa år!
Ottilia har haft i två år, snart tre. Våran resa tog start när hon blev sjuk, Ottilia fick vatten i lungorna och försämdrades fort. Jag minns att hon fick doser av veterinären i form utav ett slags pulver som STANK purjolök. Efter en tids vila och återupphämtning mådde hon bra, och jag började sakta rida in henne. Det jag märkte fort var att hon är väldigt samarbetsvillig och lär sig otroligt snabbt. Vi började med longering och tömkörning, för att sedan lägga på sadel som hon inte alls brydde sig om. Jag valde att sitta upp på henne för första gången ensam, dumt tänker ni? Men nej, hon är lugnast vid min sida och det gick över förväntan bra, så vi började utöka utmaningarna och nu gar jag börjat rida ut lite smått på henne. Hennes galopp är helt otrolig, hon trampar ifrån under sig som bara den, min tjej!
Så vi får se vart vi landar, några långsiktiga planer är inte spikade ännu. Men hon hoppar så otroligt bra!



10 Augusti 2010, sommaren jag började rida henne.


Ottilias dagsform!

Mindre mage, något kompaktare, stabilare och uppmusklad. Visst ser hon ut som en ponny?


På god väg i hoppningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0