inte igår..

2012-11-05 ♥ 15:45:10

nej här var det inte igår man skrev.. men däremot är det mycket i ottilias utveckling som gått framåt, lite tråkigt att jag inte tog mig tiden att blogga, men tror jag har det mesta i huvudet att dela med mig av!
Ottilia har inte gått sen jag skrev sist, alltså inte på ett antal månader. varför kan man undra? jo, hon började bli sur i ridningen, lägga öronen bakåt och bocka samt stegra. därför lät jag henne ta en paus, i hoppet av att hon skulle tycka det var roligare nu när vi satte igång igen.
I måndags satte jag igång henne igen, hon var pigg och glad! Skrittade henne en runda i skogen när det var kolsvart ute, träffade på både hästar och hundar men hon skötte sig exemplariskt! Nu de senaste dagarna när vi ska trava lägger hon bak öronen, markerar med att sparka när jag vill ha fram henne. Blev såklart livrädd att hon hade ont, men med lite samtal tillsammans med duktiga ryttare så sa dom att jag skulle trycka fram henne och vara lika bestämd som henne, och se resultatet. När jag lägger på skänkeln sparkar hon och småstegrar, då trycker jag till och lägger spöt på bogen. Då slutar hon direkt, behövdes bara tre gånger och nu går hon framåt utan problem. Förhoppningsvis var det bara en "olat" hon kommit på, men för att vara på den säkra sidan så får kotknackaren Samuelsson titta på henne :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0