funderingar

2012-11-06 ♥ 15:27:13 Ottilia

sitter och fundera på vad som har varit bra respektive dåligt med att jag ställde av ottilia under en längre period.

Det som har varit bra:
• hon har fått mogna och växa inom ridningen i sin egna takt.
• hon har bättre självförtroende nu därför att hon märker att hon kan och får beröm.

Det som varit sämre:
• egentligen är det bara en sak jag kan komma på här. och det är att hon har tappat mycket gällande att gå i form, högt huvud och sådär. Men vi fortsätter att jobba på det och förhoppningsvis kommer hon på det själv och börjar söka sig neråt.

Slutsats:
Jag är otroligt glad att jag inte har pressat Ottilia och heller inte krävt för mycket utav henne i början och under inredningen. Det gör att hon tycker det är roligt att höja ribban ett snäpp och hon är positiv och glad till utmaningar! Hade jag däremot pressat henne och krävt mer än vad jag gjort, så hade hon förmodligen tröttnat och börjat ställa sig på tvären. Är också glad att hon är så glad och villig att lära sig nya saker, de enda hon har gjort är att småstegra, annars har det aldrig varit några problem med henne, skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0