Dagens med Cliff

2012-07-15 ♥ 23:23:27 Cliff
Idag red jag Cliff nere på banan, han var så mysig! Även fast han inte rids så mycket, så är han alltid mjuk, fin och elastisk, som ett gummiband. Jag behöver aldrig "jobba fram" Cliff, för han lägger sig i en bra form direkt och går stadigt med nacken och trycker verkligen ifrån med bakbenen perfekt. Vi kortade galoppen på kortsidorna sen fick han länga och sträcka ut sig på långsidorna, sen galopperades han med långa tyglar en stund.
 
Det är kul att hoppa upp på en välutbildad ponny mellan varven då man ofta rider en nyutbildad häst. Vi är så samspelta jag och Cliff, det behövs knappt inga hjälper för att han ska förstå vad jag menar vilket är helt underbart! Men på Ottilia får man vara väldigt tydlig med vad man menar, även fast hon är snabbtänkt och kvicklärd. Har fått turen med två samarbetsvilliga hästar, som ytterst sällan protesterar då dem tycker det är kul att få jobba och lära sig nya saker. Gör man passen roliga, så tänker dom oftast inte på att det blir "tungt och jobbigt" så tempoväxlingar, lite galoppbommar osv gör alltid susen för en uttråkad häst :)
 
 
gammal bild på en sommartjock Cliff :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0